آرایشی و زیبایی

مضرات خوابیدن با آرایش چیست؟

مضرات خوابیدن با آرایش چیست؟

مضرات خوابیدن با آرایش چیست؟

 

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که دیر وقت خسته و کوفته از میهمانی به منزل برگشته باشید و اصلا حوصله پاک کردن آرایش خود را نداشته باشید. یا به دلایل دیگر و تنبلی کردن با آرایش خوابیدید و با این جمله ی  حالا یه شب عب نداره خود را قانع کردید.
اما در واقع برای جبران همان یک شب با آرایش خوابیدن، باید یک هفته به پوست خود رسیدگی های ویژه کنید تا ترمیم شود.
مضرات خوابیدن با آرایش به قدری زیاد است که همان یک شب را هم به شما توصیه نمی کنیم و بهتر است در هر حالتی، تاکید میکنم در هر حالتی، چه خسته چه بیمار چه بی حوصله چه ناراحت و … حتما آرایش صورت خود را اول پاک کنید، سپس به رخت خواب گرم و نرم خود بروید.
برای اینکه با یکی از دشمن های دیرینه پوست، یعنی مضرات خوابیدن با آرایش آشنا شوید، ادامه این مقاله از هماناز را مطالعه کنید تا دیگر هرگز مرتکب چنین اشتباهی نشوید.

 

مضرات خوابیدن با آرایش

۱– با آرایش خوابیدن باعث جوش صورت می شود

 

 

 

پوست بدن همانند اندام های درونی و قلب همیشه در حال فعالیت و کار کردن است و در هر ساعت از شبانه روز به فعالیت خود ادامه می دهد.
در سطح پوست منافذ بازی وجود دارند که همواره در حال ترشح چربی از غدد چربی هستند. در واقع این منافذ باز عرق می کنند و چربی ها را به بیرون ترشح می کنند تا بتوانند پوست را مرطوب و نرم نگه دارند.
حال شما در نظر بگیرید که یک لایه از لوازم آرایش مانند کرم پودر سنگین و … روی سطح پوست باشد و جلوی این منافذ پوست را گرفته باشد.
در این صورت چربی ها نمی توانند ترشح شوند و در همان منافذ پوست می مانند. در نتیجه با مسدود شدن منافذ، شما جوش می زنید و به مرور منافذ پوست شما باز و باز تر می شوند
از طرفی هم فشار صورت روی بالشت باعث نفوذ لوازم آرایش به داخل و عمق منافذ می شود و وارد فولیکول های مو می شوند.
در نتیجه شما جوش های چرکی و قرمز زیادی می زنید و منافذ پوست خود را هم باز می کنید. پس با آرایش خوابیدن را ترک کنید.

 

۲– پوست طراوت و نشاط خود را از دست می دهد

 

 

داشتن پوستی سالم و شاداب برای هر شخصی دوست داشتنی و لذت بخش است. در واقع یکی از دلایلی که آرایش می کنیم و از رنگ های روشن و لایت استفاده می کنیم این است که پوست خود را با نشاط و سرحال نشان دهیم.
حال شما فکر کنید با همین آرایش بخوابید. قطعا نشاط و طراوت طبیعی پوست را از آن دریغ کرده اید.
پوست بدن دارای نقش هایی مانند تنظیم دمای بعد، برونریزی لیپید، تعریق و ترمیم زخم و … را دارد. از طرفی پوست برای انجام فعالیت ها و ایفای نقش های خود نیاز به تنفس دارد.
وقتی شما پوستتان را با لوازم آرایشی خفه می کنید، پوست دیگر نمی تواند نفس بکشد و خود را ترمیم کند.
از همین رو جوش های سر سیاه می زنید و پوستتان دچار خفگی شده، سلول های مرده روی سطح پوست زیاد می شوند و در نهایت شما طراوت و شادابی را با خوابیدن با آرایش از پوست خود گرفتید.

 

۳– خوابیدن با آرایش مساوی با پیری زودرس

زیاد آرایش کردن و داشتن آرایش های سنگین در طول روز خود به تنهایی باعث پیر شدن صورت می شود. حال فکر کنید شب ها هم این آرایش را از پوست خود پاک نکنید.
واقعا چه ظلم بزرگی به پوست می کنید و خبر ندارید.
خوابیدن با آرایش منافذ پوست را می بندد، باعث ایجاد جوش و جای جوش می شود، راه نفس کشیدن پوست را می بندد، مانع ترمیم و بازسازی پوست در شب می شود، رطوبت و لطافت پوست را می گیرد و ….
اکنون با این همه بلایی که سر پوست خود می آورید، باید منتظر پیری زودرس پوستتان هم باشید.
خوابیدن با آرایش باعث آسیب دیدن کلاژن پوست می شود. اگر کلاژن آسیب ببیند و کمتر ترشح شود، پوست هم باید فاتحه خود را بخواند چرا که دچار چین و چروک های زیادی می شود.
یکی از روش هایی که باعث جوانسازی پوست می شود تزریق کلاژن به پوست است.
پس کلاژن اگر کم باشد پوست هم دیگر جوان نیست. اکنون که به نقش مهم آن پی بردید، بهتر است برای حفظ جوانسازی پوست خود، با آرایش نخوابید.

 

۴– منافذ پوست را می بندید

یکی دیگر از مضرات با آرایش خوابیدن این است که منافذ پوست خود را کاملا مسدود می کنید. بیشتر محصولات آرایشی دارای ماده ای به نام سیلیکون هستند. سیلیکون ماده ای است که به راحتی منافذ پوست شما را می بندد.
در این صورت اگر منافذ باز ندارید، حتما با خوابیدن با آرایش داشتن منافذ باز و چاله چوله های پوستی را تجربه خواهید کرد و دیگر پوستی هموار و صاف نخواهید داشت. قطعا از ایجاد منافذ باز روی پوست خود خوشحال نمی شوید! پس با آرایش نخوابید تا این ناهمواری های پوستی هم به سراغتان نیایند.

 

۵– آسیب زدن به سلول های پوستی

لوازم آرایشی به سلول های زنده پوست آسیب می زنند و در واقع با آن ها می جنگند تا سلامت پوست را از بین ببرند. در واقع لوازم آرایشی رادیکال های آزاد که به پوست آسیب می زنند و آلاینده های محیط را جذب پوست می کنند و به سلول های پوستی آسیب می زنند.
در نتیجه همین آسیب ها، کلاژن پوست هم آسیب جدی می بیند و فرایند پیری زودرس پوست شروع می شود.
بنابراین کانسیلرهای دوست داشتنی خود را حتما از زیر چشم پاک کنید تا مانع چین و چروک زیر چشم و پژمردگی پوست خود شوید.

 

۶– خوابیدن با آرایش پوست را خشک می کند

 

 

زمانی که با آرایش می خوابید صبح روز بعد هر چند سریع صورت خود را بشویید یا از کرم های مرطوب کننده قوی استفاده کنید، باز هم پوست خود را خشک و پوسته پوسته می بینید. به همین دلیل خوب است که شب ها آرایش خود را پاک کنید و با یک کرم مرطوب کننده خوب روی پوست بخوابید.
خشک شدن پوست انعطاف پوست را کاهش می دهد. در نتیجه خطوط روی صورت هنگام خندیدن و اخم کردن عمیق تر می شوند.
پس اگر می خواهید پوستی لطیف و مرطوب داشته باشید با آرایش خوابیدن را ترک کنید.

 

۷– مانع ترمیم و بازسازی سلولی پوست می شوید

شب ها هنگام خواب پوست شروع به بازسازی خود می کند و سلول های پوستی نیز ترمیم می شوند. در واقع پوست برای روشن شدن و حفظ جوانی خود بازسازی سلولی را انجام می دهد و باعث شادابی و طراوت در پوست می شود.
اما از مضرات خوابیدن با آرایش این است که لوازم آرایشی منافذ پوست را مسدود می کنند و مانع بازسازی سلول های پوست می شوند. پس خوابیدن با آرایش می تواند آسیب هایی بزرگتر از آن چه فکر می کنید به پوست برساند.

 

۸– کدر و بی حال شدن پوست

از مضرات جدی خوابیدن با آرایش این است که پوست دیگر نمی تواند در برابر پیگمانسیون بایستد و از خود دفاع کند. در واقع عوامل محافظتی پوست ضعیف می شوند.
در نتیجه آسیب هایی که روی پوست باقی می ماند، پوست شما کدر و تیره و بی جان می شود و شما همیشه ظاهری خسته و بیمار خواهید داشت. پس با آرایش خوابیدن را فراموش کنید.

۹– لب های ترک خورده و زبر خواهید داشت

 

 

مضرات خوابیدن با آرایش

 

 

وقتی رژلب شما مدتی طولانی روی لب هایتان می ماند و شب را با آن سپری می کنید، پوست لبتان خشک و بی آب خواهد شد. در واقع صبح روز بعد متوجه پوسته پوسته شدن لب های خود می شوید. رژلب زدن روی این پوسته های لب، لب هایی زیبا را برای شما نمی سازد و باعث نامناسب شدن آرایش لب شما می شود.
پس حتما قبل از خوابیدن آرایش لب خود را پاک کنید و یک بالم لب یا مرطوب کننده لب روی لب هایتان بزنید تا پوست لب مرطوب و نرمی داشته باشید.

 

۱۰– چشم های ورم کرده و قرمز خواهید داشت

صبح ها که از خواب بیدار می شوید چشم ها کمی پف دار هستند. حال فکر کنید شب گذشته با آرایش خوابیده باشید. به نظرتان چشم هایتان چه شکلی خواهد بود؟
خوابیدن با آرایش باعث می شود صبح روز بعد پلک های ورم کرده و چشم های قرمز داشته باشید و کمی دچار سوزش چشم شوید.
چشم ها از حساس ترین نقاط صورت هستند و وجود لوازم آرایشی مانند خط چشم و مداد چشم و سایه باعث می شود که چشم هایتان قرمز و پف کرده باشند.
از آن جایی که مژه ها هم یک عامل محافظتی از چشم محسوب می شوند، وجود ریمل روی آن ها خطرناک است و می تواند با آلاینده ها و گرد و غبار ترکیب شود و عفونت چشمی به بار آورد. آیا هنوز هم می خواهید با آرایش بخوابید؟

 

۱۱– اگزمای پلک

یکی از مشکلات رایج برای پوست اگزما است. پاک نکردن آرایش چشم و خوابیدن با آرایش می تواند باعث درماتیت و اگزمای پلک شود.
در نتیجه پوست پلک شما قرمز می شود و خارش می گیرد و دچار پوسته پوسته های سفید رنگ می شود. در این هنگام حتما باید به یک دکتر متخصص پوست مراجعه کنید و مشکل درماتیت پلک خود را رفع کنید.

 

۱۲– آسیب دیدن مژه ها

از دیگر مضرات خوابیدن با آرایش این است که می تواند باعث خشک و شکننده شدن مژه های شما شود. در نتیجه صبح روز بعد که صورت خود را می شویید حتما شاهد خشک شدن مژه ها و ریزش مژه های عزیزتان می شوید. پس هرگز این کار ناپسند، یعنی با آرایش خوابیدن را با پوست خود انجام ندهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *